Python Yılan Oyunu Kodları (Başlangıç Seviyesi)

Python Yılan Oyunu Kodları (Başlangıç Seviyesi)

1 Puan2 Puan3 Puan4 Puan5 Puan
Loading...
  • Ana Sayfa
  • Python Yılan Oyunu Kodları (Başlangıç Seviyesi)
pythonyilanoyunukodu1

Python ile Yılan Oyunu Yapmak: Başlangıçtan Gelişmiş Özelliklere

Python, basit ve öğrenmesi kolay bir programlama dili olduğu için oyun geliştirmeye başlamak isteyenlerin gözdesidir. Bu makalede, “python oyun kodu” ve “python oyun yapımı” konularına ilgi duyanlar için adım adım bir yılan oyunu nasıl yapılır detaylı şekilde anlatılacaktır. Ayrıca, bu kodları herkesin nasıl kullanabileceği ve geliştirilebileceği üzerine bilgiler paylaşacağız.

İlginizi çekebilir 👉 Chatbotlar, İnsanları CIA’nin Bahçesindeki Şifreli Heykeli Çözdüklerine İnandırdı!

Yılan Oyunu Nedir?

Yılan oyunu, ekranda hareket eden bir yılanın yemleri toplayarak büyümesini konu alır. Her yem yendiğinde yılan uzar ve oyun zorlaşır. Oyuncu, yılanın kendine veya duvarlara çarpmasını engelleyerek mümkün olduğunca uzun süre hayatta kalmaya çalışır.

Neden Python ile Yılan Oyunu?

Python Oyun Yapımı Kolaydır

Python, okunabilir sözdizimi ve geniş kütüphane desteği ile oyun geliştirmeyi kolaylaştırır. Özellikle yeni başlayanlar için ideal bir dildir.

pygame Kütüphanesi

Python’da 2D oyunlar yapmak için en çok kullanılan kütüphanelerden biri pygame’dir. Bu oyun projesinde de pygame kullanılmıştır.

Projeye Genel Bakış

Bu yılan oyunu projesi, sadece klasik bir yılan oyunu sunmakla kalmaz, aynı zamanda market sistemi, renkli skinler, özel kod girişleri gibi gelişmiş özellikleri de içerir. Bu yönüyle hem öğrenmek isteyenlere hem de geliştirmek isteyenlere uygundur.

pythonyilanoyunukodu2

Geliştirilen Özellikler

1. Menü Sistemi

Oyuncu oyunu başlatmadan önce “Başlat”, “Market”, “Çık” seçeneklerinden birini seçebilir. Menü mouse ile kontrol edilebilir, bu da kullanıcı dostu bir arayüz sunar.

2. Oyun Mekaniği

Yılan ekranda yön tuşlarıyla hareket eder, yemleri topladıkça uzar. Her yem 2 puan kazandırır. Ayrıca Q tuşuyla oyun herhangi bir anda bırakılıp menüye dönülebilir.

3. Skor ve Puan Ayrımı

  • Skor: Yılanın yediği yem sayısını temsil eder.
  • Puan: Marketten skin satın almak veya özel kodlar kullanmak için biriktirilir.

4. Market Sistemi

Market bölümünde oyuncu:

  • Farklı renklerde yılan skinleri satın alabilir (Mavi, Kırmızı, Yeşil, Sarı, Siyah).
  • Her skin sadece 1 kez satın alınabilir. Satın alınan skin tekrar ücretlendirilmez.
  • “Takılı” olan skin işaretlenir.

5. Kod Giriş Alanı

Oyuncu markette kod giriş kutusuna “Besiktaslı” yazarak bir defaya mahsus olmak üzere +100 puan kazanabilir. Aynı kod tekrar girildiğinde puan verilmez.

Python Oyun Kodu Nasıl Çalışır?

Bu python oyun kodu, pygame modülü ile yazılmıştır. Oyunun ana bileşenleri şunlardır:

  • pygame.display.set_mode: Oyun ekranını oluşturur.
  • pygame.draw.rect: Yılanı, yemleri ve arka planı çizer.
  • pygame.event.get: Kullanıcının klavye ve mouse etkileşimlerini kontrol eder.
  • pygame.KEYDOWN: Oyuncunun hangi tuşa bastığını tespit eder.
  • pygame.Rect: Buton ve input alanlarını oluşturur.

pythonyilanoyunukodu3

 

Oyunu Kullanmak İçin Gerekenler

1. Python Kurulumu

Öncelikle bilgisayarınızda Python yüklü olmalıdır. python.org adresinden en güncel Python sürümünü indirebilirsiniz.

2. pygame Kurulumu

Terminal veya komut satırına şu komutu yazın:

pip install pygame

3. Oyunu Çalıştırma

  1. Kodları bir .py dosyasına yapıştırın (örneğin yilan_oyunu.py).
  2. Terminalde bu dosyanın olduğu dizine gidin.
  3. Şu komutla oyunu başlatın:
python yilan_oyunu.py

Kimler Bu Kodu Kullanabilir?

  • Yeni başlayanlar: Python yılan oyunu yapmak isteyenler için harika bir başlangıçtır.
  • Öğretmenler ve eğitimciler: Derslerde kullanılabilecek interaktif bir örnektir.
  • Geliştiriciler: Üzerine yeni özellikler ekleyerek projeyi daha da ileri taşıyabilir.

Geliştirme Fikirleri

  • Skor kayıt sistemi (yüksek skor tutma)
  • Günlük ödül sistemleri
  • Arka plan temaları
  • Ses efektleri
  • Mobil versiyon uyarlamaları

SEO Uyumlu Anahtar Kelimelerle Açıklama

Python ile oyun geliştirmek isteyenler için bu “python oyun kodu” örneği oldukça öğreticidir. Eğer “python oyun yapımı” alanına ilgi duyuyorsanız, bu yılan oyunu projesiyle sıfırdan başlayarak gelişmiş bir uygulama ortaya koyabilirsiniz. “python yılan oyunu yapmak” isteyen herkes için menülü, marketli ve kullanıcı dostu bu proje ideal bir başlangıç sunar.

Sonuç

Bu yazıda, python kullanarak nasıl eğlenceli ve işlevsel bir yılan oyunu yapabileceğinizi gösterdik. Market sistemi, skin seçimi, özel kod girişi gibi gelişmiş özelliklerle bu oyun basit bir örnekten çok daha fazlasını sunar. Python oyun yapımı yolculuğunuzda size ilham verecek ve projelerinizi bir üst seviyeye taşıyacak bir kaynak olarak bu kodları özgürce kullanabilirsiniz.

Unutmayın: En iyi öğrenme yöntemi uygulamaktır. Şimdi kodları alın, deneyin, geliştirin ve paylaşın!

import pygame
import random

# Renkler ve ayarlar
beyaz = (255, 255, 255)
siyah = (0, 0, 0)
kirmizi = (200, 0, 0)
yesil = (0, 255, 0)
gri = (200, 200, 200)
mavi = (0, 100, 255)
gri_pasif = (180, 180, 180)

genislik, yukseklik = 600, 400
kare_boyutu = 20
yilan_hizi = 10

pygame.init()
font = pygame.font.SysFont("bahnschrift", 25)
saat = pygame.time.Clock()
ekran = pygame.display.set_mode((genislik, yukseklik))
pygame.display.set_caption("🐍 Yılan Oyunu – Menü Girişli")

def kareli_arka_plan():
    for x in range(0, genislik, kare_boyutu):
        pygame.draw.line(ekran, gri, (x, 0), (x, yukseklik))
    for y in range(0, yukseklik, kare_boyutu):
        pygame.draw.line(ekran, gri, (0, y), (genislik, y))

def skor_goster(skor):
    yazi = font.render(f"Skor: {skor}", True, siyah)
    ekran.blit(yazi, [10, 10])

def yilan_ciz(liste):
    for x in liste:
        pygame.draw.rect(ekran, siyah, [x[0], x[1], kare_boyutu, kare_boyutu])

def yeni_yem_uret(yilan, yemler):
    while True:
        x = random.randint(0, (genislik - kare_boyutu) // kare_boyutu) * kare_boyutu
        y = random.randint(0, (yukseklik - kare_boyutu) // kare_boyutu) * kare_boyutu
        if [x, y] not in yilan and [x, y] not in yemler:
            return [x, y]

def oyun():
    x, y = genislik // 2, yukseklik // 2
    dx, dy = 0, 0
    yilan = []
    uzunluk = 1
    yemler = [yeni_yem_uret([], [])]
    sayac = 0
    oyun_durdu = False

    while True:
        for e in pygame.event.get():
            if e.type == pygame.QUIT: return
            if e.type == pygame.KEYDOWN:
                if e.key == pygame.K_LEFT: dx, dy = -kare_boyutu, 0
                elif e.key == pygame.K_RIGHT: dx, dy = kare_boyutu, 0
                elif e.key == pygame.K_UP: dx, dy = 0, -kare_boyutu
                elif e.key == pygame.K_DOWN: dx, dy = 0, kare_boyutu
                elif e.key == pygame.K_r and oyun_durdu: oyun()
                elif e.key == pygame.K_q and oyun_durdu: return

        if not oyun_durdu:
            x += dx
            y += dy

            # Kenardan geçiş
            if x >= genislik: x = 0
            if x < 0: x = genislik - kare_boyutu
            if y >= yukseklik: y = 0
            if y < 0: y = yukseklik - kare_boyutu

            ekran.fill(beyaz)
            kareli_arka_plan()

            for yem in yemler:
                pygame.draw.rect(ekran, yesil, [yem[0], yem[1], kare_boyutu, kare_boyutu])

            bas = [x, y]
            yilan.append(bas)
            if len(yilan) > uzunluk:
                del yilan[0]

            for parca in yilan[:-1]:
                if parca == bas:
                    oyun_durdu = True

            yilan_ciz(yilan)
            skor_goster(uzunluk - 1)
            pygame.display.update()

            for yem in yemler[:]:
                if bas == yem:
                    yemler.remove(yem)
                    uzunluk += 1
                    sayac += 1
                    if sayac % 2 == 0:
                        yemler.append(yeni_yem_uret(yilan, yemler))
                    yemler.append(yeni_yem_uret(yilan, yemler))

            saat.tick(yilan_hizi)
        else:
            msg = font.render("💀 Oyun Bitti! R: Yeniden | Q: Menü", True, kirmizi)
            ekran.blit(msg, [genislik // 6, yukseklik // 2])
            pygame.display.update()

def menu():
    secenekler = ["🟢 Başlat", "🛒 Market (Kapalı)", "🔴 Çık"]
    secili = 0

    while True:
        ekran.fill(beyaz)
        for i, secenek in enumerate(secenekler):
            renk = gri_pasif if "Market" in secenek else (mavi if i == secili else siyah)
            yazi = font.render(secenek, True, renk)
            ekran.blit(yazi, [genislik // 3, 100 + i * 40])
        pygame.display.update()

        for e in pygame.event.get():
            if e.type == pygame.QUIT:
                pygame.quit(); exit()
            if e.type == pygame.KEYDOWN:
                if e.key == pygame.K_UP:
                    secili = (secili - 1) % len(secenekler)
                elif e.key == pygame.K_DOWN:
                    secili = (secili + 1) % len(secenekler)
                elif e.key == pygame.K_RETURN:
                    if secili == 0:
                        oyun()
                    elif "Market" in secenekler[secili]:
                        pass  # Pasif
                    elif secili == 2:
                        pygame.quit(); exit()

menu()
Python Yılan Oyunu Kodları (Başlangıç Seviyesi) YAPILAN YORUMLAR
Yorum Yapılınca Bildirim Al
Bildir
guest

0 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments
0
Size yardımcı olmak isteriz, lütfen yorum yapın.x